Kitajska bo popustila, vendar ne v tolikšni meri, kot je upal Trump

Novice Marko Rabuza 7. novembra, 2025 11.54
featured image

Kitajska je začela pripravljati nov sistem licenciranja izvoza redkih zemelj, ki bi lahko pospešil izvoz, vendar po navedbah poznavalcev industrije verjetno ne bo pomenil popolne odprave omejitev.

7. novembra, 2025 11.54

Kitajsko ministrstvo za trgovino je nekaterim izvoznikom redkih zemelj sporočilo, da bodo v prihodnje lahko zaprosili za nove poenostavljene dovolilnice, na internih sestankih pa je predstavilo, katera dokumentacija bo potrebna, poroča Reuters.

Izvozne omejitve so postale najmočnejše pogajalsko orodje Pekinga v trgovinski vojni z ZDA, saj Kitajska proizvede več kot 90 odstotkov vseh predelanih redkih zemelj in magnetov iz redkih zemelj, ki so ključni za izdelke od avtomobilov do raketnih sistemov.

Po dogovoru prejšnji teden, ki sta ga dosegla predsednika Donald Trump in Ši Jinping, je Kitajska sporočila, da bo za eno leto ustavila omejitve, uvedene oktobra.

Kitajsko ministrstvo za trgovino pa se javno ni opredelilo do širšega nabora nadzornih ukrepov, uvedenih aprila, ki so pretresli globalne dobavne verige.

Bela hiša je nato v soboto sporočila, da je Kitajska privolila v uvedbo splošnih dovolilnic in jih označila kot dejanski konec kitajskih izvoznih omejitev za redke zemlje. Čeprav naj bi kitajski uradniki pripravljali nove dovolilnice pa so poznavalci previdni pri napovedih, kakšne omejitve bodo sprejeli.

Kakšni naj bi bili novi pogoji?

Nove dovolilnice naj bi veljale eno leto in verjetno dovoljevale večji izvoz. Podjetja po informacijah Reutersa že pripravljajo dokumentacijo, ki bo morala vsebovati več podatkov o kupcih.

Splošne dovolilnice bodo verjetno težje dostopne za uporabnike, povezane z obrambo ali drugimi občutljivimi področji.

Omejitve maja povzročile zastoj v avtomobilski industriji

Pravila o redkih zemljah, uvedena aprila in razširjena oktobra, od izvoznikov zahtevajo dovoljenje za vsak posamezen tovor, kar je zapleten in dolgotrajen postopek, zaradi katerega prihaja do zamud pri izvozu. Omejitve so maja povzročile pomanjkanje, ki je ohromilo dele avtomobilske industrije.

Od približno 2.000 vlog, ki so jih podjetja iz Evropske unije vložila od aprila, je bilo odobrenih le nekaj več kot polovica.